EUROPEAN PEACE RIDE 2025, nástupce Závodu míru, byl nejen sportovní, ale i kulturní událostí

Praha 25. září 2025 (PROTEXT) – European Peace Ride (EPR) letos opět spojil evropská hlavní města kultury. Cílem závodu nebyly pouze sportovní výkony, ale také kulturní spolupráce zúčastněných měst. Letošní trasa měřila celkem 510 kilometrů a vedla přes města Pasov, Plzeň a Ústí nad Labem do Saské Kamenice – Chemnitz.

Závod míru není chápán jako soutěžní. Evropská jízda míru je spíše významnou sportovní a kulturní událostí. Přibližně 250 účastníků jelo společně, za evropské hodnoty, jako je demokracie a tolerance, ve velkém pelotonu ulicemi měst a regiony. I letos se jí zúčastnila řada významných osobností, například Thomas Barth, Hanka Kupfernagel, Marcus Burghardt a André Greipel. Na letošním ročníku nechyběl ani vítěz Tour de France z roku 1997, bývalý profesionální cyklista Jan Ullrich, který nešetřil chválou na organizátory závodu a obdivoval krásy regionu Krušnohoří/Erzgebirge.

České zastoupení Německé turistické centrály často spolupracuje také s CzechTourism Německo, a to pod hashtagy #AhojNachbarn #HalloSousede. V posledních letech bylo realizováno několik společných marketingových kampaní.

Jan Pohaněl, vedoucí Německé turistické centrály pro ČR, říká: „Společně na kole napříč Evropou – European Peace Ride 2025 – nabízí nezapomenutelnou jízdu z Pasova přes Českou republiku až do srdce Saska, města Chemnitz. Akce je zároveň významným impulsem pro cestovní ruch, protože ukazuje rozmanitost německých regionů, jejich kulturní bohatství a jedinečné cyklistické trasy, které lákají návštěvníky z celé Evropy.“

Markéta Chaloupková, ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu, dodává: „Oblouk poslední etapy European Peace Ride symbolicky spojil dvě hlavní Evropská města kultury: Plzeň 2015 a Chemnitz 2025. Nadčasově tak propojuje dvě významné evropské akce a inspiruje k objevování přírodních i kulturních památek na obou stranách hranice – nejlépe na kole.“

European Peace Ride se postupně stal pevně etablovaným projektem – společenskou akcí, která spojuje lidi, překonává hranice a nese poselství vzájemného porozumění mezi evropskými národy.

 

O DZT:

Německá národní turistická centrála (DZT) reprezentuje Německo jako turistickou destinaci z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energetiky a je jím financována na základě rozhodnutí Spolkového sněmu. Jako ústřední organizace pro podporu příjezdového cestovního ruchu do Německa DZT úzce spolupracuje s německým cestovním ruchem, partnery ze soukromého sektoru a obchodními sdruženími na vytváření strategií a marketingových kampaní, které podporují pozitivní image Německa jako turistické destinace v zahraničí a povzbuzují turisty k návštěvě země. Cílem je využít budoucí obchodní potenciál a přilákáním zahraničních návštěvníků do Německa tak zvýšit hodnotu německého hospodářství.

 

Hlavními strategickými oblastmi činnosti DZT jsou:

  • cílený průzkum trhu a podrobná analýza globálních trendů v oblasti cestovního ruchu a poptávky zákazníků na jednotlivých trzích
  • Podpora německého cestovního ruchu, v němž převažují malé a střední podniky, prostřednictvím sdílení odborných znalostí a propojování německých poskytovatelů s mezinárodním cestovním ruchem.
  • Zvyšování povědomí o značce Destination Germany a zlepšování profilu značky se zaměřením na digitální transformaci.

V rámci projektu profil značky “Německo. Simply inspiring“ představuje na trhu vysoce kvalitní, na služby orientovanou, udržitelnou a inkluzivní cestovní destinaci.

DZT ze svého sídla ve Frankfurtu řídí 19 zahraničních zastoupení na zavedených a vysoce potenciálních zdrojových trzích.

 

Zdroj: Německá národní turistická centrála